Gemeente Gemeente Zele

Workshops voor Zeelse handelaars en medewerkers

Gepubliceerd op  vr 22 sep 2017
Wil je je verkooptechnieken aanscherpen? Wil je leren hoe je producten/diensten efficiënt kan promoten via Facebook? Wat kan visual merchandising betekenen voor je zaak? Gemeente Zele organiseert i.s.m. SBM-Syntra drie inspirerende workshops voor de Zeelse handelaars en hun werknemers.

 

Praktische info

Elke handelaar is welkom met zijn of haar werknemers om aan deze workshops deel te nemen: 

  • Iedere workshop duurt drie uur en gaat dieper in op de materie en alle vragen die gesteld kunnen worden.
  • Gemeente Zele biedt deze workshops aan in samenwerking met SBM-Syntra voor slechts € 25,00 per workshop (i.p.v. het normale tarief € 150,00). Drankjes tijdens de workshops zijn inbegrepen!
  • Alle workshops gaan door in de raadzaal van het gemeentehuis, Markt 50 (1ste verdieping) en starten om 19 uur.
  • Je kiest zelf of je aan één workshop deelneemt of je ze allemaal wil volgen.

 

Workshop 1: Verkooptechnieken - 18 oktober 2017

Spreker: Nick Roelstrate - Expert in retail

De vlotte prater heeft afgedaan als verkoper: klanten willen dat je naar hen luistert en
inspeelt op hun persoonlijke verwachtingen. Dat geldt voor wie verkoopt aan consumenten,
maar net zo goed voor wie verkoopt aan ondernemers, kleinhandelaars of instellingen en
organisaties. Natuurlijk willen klanten nog steeds, misschien meer dan ooit een goed
product, maar ze willen vooral een oplossing voor hun vraag en een goed gevoel hierbij.
Natuurlijk letten ze op de prijs, wat nog niet betekent dat je per se de goedkoopste moet
zijn.


In deze interactieve workshop zoeken we uit hoe we dit gevoel van hier ben ik aan het juiste
adres en betaal ik de juiste prijs vanaf het eerste moment kunnen over brengen, om het
gedurende het ganse “verkoopproces“ niet meer los te laten. Het maakt niet zo veel uit of
de verkoop slechts enkele ogenblikken dan wel enkele maanden duurt, of het over een
consument of over een professioneel aankoper gaat, een krant of een investering. Het
ultieme doel? Waardevolle trouwe klanten winnen en ze enthousiaste ambassadeurs maken.

 

Workshop 2: Visual merchandising - 22 januari 2018

Spreker: Eva Schacht - Expert visual retail

Visual retailing, ‘de stille verkoper’, is de motor van je omzet! De bouwstenen van een
winkelervaring zijn onze zintuiglijke waarnemingen: de winkel is de som van wat we zien,
horen, ruiken, voelen en proeven.


Deze workshop bekijkt alle aspecten van visuele retailing. Een aantrekkelijke presentatie of
optimale winkelinrichting vergroot nu eenmaal gevoelig de kans dat de consument het
product ook daadwerkelijk koopt. Het is dus van groot belang jouw winkelinrichting zo
verleidelijk en efficiënt mogelijk te organiseren.

 

Workshop 3: Facebook - 20 februari 2018

Spreker: Mic Adam - Expert in social media

Een groot deel van de retailers laat de mogelijkheden van nieuwe media zoals Facebook
onbenut. Deze nieuwe media zijn net heel belangrijk voor de toekomstige verkoop. Het
adequaat inzetten van Facebook zal een belangrijk onderdeel zijn van een succesvolle
winkelverkoop. Bij het gebruik van Facebook voor je zaak moet 2 dingen bekeken worden.
Ten eerste wordt bekeken hoe je op deze media zit vanuit persoonlijk standpunt. Daarnaast
moet gekeken worden hoe je je zaak wil profileren op Facebook.
In deze workshop worden volgende punten besproken:

  • Overzicht van de mogelijkheden van Facebook
  • Privacy-instellingen
  • Hoe een fanpagina aanmaken en correct instellen?
  • Hoe breng je je fans naar je pagina?
  • ...

 

Inschrijven

Inschrijven voor een workshop kan via:

 

Meer info

Ontwerp door Creative Brainwave Ontwikkeling door LCP