Gemeente Gemeente Zele

Zestig handelszaken ‘GeZeleg dichtbij’

Gepubliceerd op  vr 31 mei 2024
Vanaf juni kickstart gemeente Zele een nieuwe marketingcampagne voor de handelskern onder de noemer “GeZeleg dichtbij”. De campagne belicht al meer dan 50 diverse en kwaliteitsvolle handelszaken die de gemeente rijk is. De handelaar en zijn product staan centraal en worden samen in beeld gebracht.

De gemeente is al jarenlang partner van Unizo en 9240.be en zorgt voor financiële ondersteuning bij klantenacties zoals de Zeelse komiesendag, Profijtdagen, dag van de klant en eindejaarsacties. Maar er is een blijvende vraag vanuit de middenstand naar een hechter handelsnetwerk. De nieuwe campagne dient hiervoor als basis en stelt ook de beleving van het lokaal consumeren op de voorgrond.

Ge·Ze·leg (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord) /[x?'zel?x]/ een huiselijk gevoel gevend, vriendelijk aandoend, meer specifiek in Zele; een charmant dorp tussen Schelde en Durme.
Gezeleg dichtbij keuvelen op een terras
Gezeleg dichtbij boodschappen doen

Met de slogan willen we een positief beeld uitsturen waarbij het persoonlijke contact met onze gedreven handelaars de unieke toets geeft aan de beleving van het lokaal winkelen.

In voorbereiding van het creatieve proces van deze campagne organiseerden we in samenwerking met A Brand Collective een brainstorm met een referentiegroep van consumenten. Hierbij maakten we onder meer een moodboard, luisterden naar waar volgens deze consumenten de sterktes en kansen binnen onze handelskern liggen. Onze USP’s? De persoonlijke benadering van onze handelaars, de klantgerichtheid en de Zeelse eigenheid. GeZeleg dichtbij … keuvelen op een terras, ne keer chique doen, ons in’t nief steken, komiesen doen … noem maar op. Niets dat niet kan binnen onze groene gemeenteboorden.

Wil jij GeZeleg dichtbij komiesen doen? Dan kan je de deelnemende handelaars ontdekken via de gemeentelijke website https://www.gezelegdichtbij.be

Handelaars konden gratis intekenen op de campagne. Ze krijgen hierbij een publireportage aangeboden waarbij een fotograaf persoonlijk bij hen langs gaat en zij nadien drie campagnebeelden krijgen. Daarnaast komen ze in een overzicht te staan op een nieuwe pagina van de gemeentelijke website waarbij ook een interview staat uitgeschreven. De komende maanden zullen elke week andere handelaars uitgelicht worden via diverse gemeentelijke kanalen.

Winnen

De campagne start nu ook met een winactie in de maand juni. Klanten kunnen bij aankoop vanaf 10 euro kans maken op een Zeelse geschenkbon of één van de GeZeleg dichtbij gadgets (totebag, shopper, fietstas). Bij onze Zeelse horeca kan je dan weer zelf creatief aan de slag door de slogan aan te vullen op een bierviltje.

Dit alles luidt dan nog maar de start van de campagne in. Komende maanden hopen we in samenwerking met de middenstandsorganisaties nog verschillende acties te kunnen uitwerken dat ons handelsnetwerk hechter verweeft en versterkt. Zo kunnen we samen met een positief beeld naar de consument stappen binnen en buiten onze gemeentegrenzen.

Ontwerp door Creative Brainwave Ontwikkeling door LCP