RAPPORT
Het onderzoek werd uitgevoerd door middel van een bevolkingsbevraging onder representatief staal van 1250 willekeurig geselecteerde Zelenaars. Uit de bevraging blijkt dat de Zelenaar tevreden is over de bereikbaarheid van onze interne diensten. Gemiddeld geven bezoekers 7,4 op 10 en bijna 60% gaf een score van 8 of meer. De diensten via het digitaal loket blijken dan weer nog wat te weinig gekend.
Het rapport kan je onderaan deze pagina terugvinden.
DIGITAAL LOKET EN UITBREIDING AFSPRAKEN
De lijst van producten die je thuis aan de keukentafel kunt aanvragen en downloaden wordt steeds groter, intussen zijn het er 35. Via https://zele.egovflow.be/ vraag je bijvoorbeeld met je identiteitskaart en je pincode in een aantal kliks een adreswijziging of uittreksel strafregister aan. Voor identiteitskaarten en rijbewijzen moet je wel steeds in het gemeentehuis passeren en natuurlijk doen mensen dat bij voorkeur op een moment dat in hun werkweek past. We merkten daarbij dat de openingsuren onvoldoende op de meeste arbeids- en schooltijden waren afgestemd.
Sinds een paar maanden openen we daarom op woensdagnamiddagen exclusief voor onze Zeelse scholieren tot 19 jaar. Daarnaast voorzien we ook extra afspraken op donderdagen tussen 14 en 18 uur voor al onze inwoners.
De wachttijd voor een avondafspraak is hiermee doorgaans nooit langer dan twee weken, terwijl je voor een afspraak overdag hoogstens drie werkdagen moet wachten. Via https://zele.mijnafspraakmaken.be heb je steeds een overzicht van de mogelijkheden voor een snelle, persoonlijke service. En ook telefonisch staan wij voor je klaar, elke werkdag tussen 9 en 12 en tijdens onze namiddagopeningen, op maandag tussen 14 en 19 uur, op woensdag tussen 14 en 16 uur en op donderdag tussen 14 en 18 uur.
Tegelijk willen we jullie, onze inwoners, ook oproepen om niet te wachten tot je identiteitskaart
vervalt en een afspraak te boeken zodra je uitnodiging tot vernieuwing in de brievenbus valt.
Ook door je afspraak te annuleren (online, via mail of telefonisch) als je niet kan komen, help je mee de wachttijden voor anderen te beperken. Terwijl we werken aan een permanente tevredenheidsmeting mag je suggesties in verband met onze werking steeds mailen naar burgerschap@zele.be.
Op het kruispunt van al die kanalen, is dialoog en klantgerichtheid voor ons namelijk van cruciaal belang, het wijst de weg naar begrip, verbinding en een soepele dienstverlening voor iedereen.
ONTHAAL
Verder is het onze ambitie onze dienstverlening zo bereikbaar mogelijk te houden, met een gemeentehuis waar Zelenaars zoveel mogelijk aan het onthaal geholpen kunnen worden. Een eerste al genomen stap daarin is bijvoorbeeld het afhalen van een rijbewijs dat al betaald is.
Een bijkomende verbetering die in het najaar wordt verwacht is de integratie van fototoestellen in de computers van de loketten. Op die manier kunnen we identiteitsbewijzen afleveren zonder bijkomende kosten voor inwoners vanaf 6 jaar. Meer nieuws lezen jullie in een volgende editie en op onze sociale media!
FOTO
Een bijkomende verbetering die in het najaar wordt verwacht is de integratie van fototoestellen in de computers van de loketten. Op die manier kunnen we identiteitsbewijzen afleveren zonder bijkomende kosten voor inwoners vanaf 6 jaar.