85 procent van de voertuigen rijdt er nu minder dan 51 km per uur, een succes als je bedenkt dat de toegelaten snelheid er 50 bedraagt. In de Elststraat schommelt de overtredingsgraad nog slechts tussen de 6 en 9 procent, afhankelijk van het type snelheidsremmer.
Uit de metingen blijkt ook dat het verschil in effect op de snelheid tussen een verkeersplateau en een Berlijns kussen verwaarloosbaar is. Daarom kiezen we voortaan voor Berlijnse kussens. Zij veroorzaken immers minder geluidsoverlast.
De snelheidsremmers bewijzen dus wel degelijk hun nut. Het gemeentebestuur bekijkt nu samen met de politie waar er bijkomende remmers kunnen worden ingeplant. In de nabije toekomst zal de politie zich voor snelheidscontroles meer kunnen toespitsen op straten waar het plaatsen van remmers niet mogelijk of wenselijk is.
SuggestiesKen je zelf een locatie waar het plaatsen van een snelheidsremmer het onderzoeken waard zou kunnen zijn? Laat het ons weten via onderstaand e-loket. Alle voorstellen worden |
Meer info
Team Infrastructuur & Mobiliteit | mobiliteit@zele.be | 052 45 98 39