Gemeente Gemeente Zele

Bewijs van woonst met historiek

Het bewijs van woonst met historiek is een attest met vermelding van alle adressen waar je in Zele gewoond hebt en de tijdsduur daarvan.

Woonde je ooit in een andere gemeente? Dan wordt hiervan enkel de gemeente vermeld zonder straat en huisnummer. Heb je deze gegevens toch nodig? Dan kan je deze best aanvragen bij het desbetreffende gemeentebestuur.

Indien een niet-Belg een bewijs van woonst met historiek vraagt voor zijn/haar aanvraag van de Belgische nationaliteit worden alle adressen, ook die van buiten de gemeente, op het document vermeld.

Voor wie?

  • De persoon over wie het attest gaat.
  • De wettelijke vertegenwoordiger (bv. ouder of voogd) of bijzondere gemachtigde (advocaat, notaris,..)

De afgifte van uittreksels of getuigschriften aan derden (elke persoon, publieke of private instellingen) kan alleen mits een schriftelijke, ondertekende en gewettigde aanvraag met vermelding van de bepaling waarop de aanvraag is gesteund.

Procedure

Een bewijs van woonst met historiek kan je op verschillende manieren aanvragen:

  • Rechtstreeks aan de loketten
  • Schriftelijk
  • Online via het e-loket
  • gratis online downloaden via 'mijn dossier': http://www.ibz.rrn.fgov.be/

Prijs

€ 2,00

Afhandeling

Als je je persoonlijke gegevens ingevuld hebt, ontvang je een e-mail met een bevestiging van je aanvraag en de vraag om € 2,00 te storten op rekening BE18 0910 1982 0765 met een specifieke vermelding. De Dienst Bevolking controleert dan je aanvraag en doet het nodige.

Wat meebrengen?

Je identiteitskaart.

Ontwerp door Creative Brainwave Ontwikkeling door LCP